Monday 11 April 2011

Advertlets lebih bagus dari nuffnang

Adverlets, adverlets, adverlets, adverlets dan semestinya adverlets.









Itu lah apa yang uncle cuba sampaikan pada post kali nie. kenapa ramai blogger dah berubah ke adverlets ? berikut adalah kelebihan advertlets



  1. Adverlets tidak meletakkan syarat trafik blog anda. Even zero trafik pun boleh apply.
  2. Anda boleh pasang iklan serta merta setelah pendaftaram tanpa perlu approval.
  3. Pegunjung blog anda boleh memberi komen pada iklan adverlets anda.
  4. Tidak ada masalah dengan syarikat pengiklanan yang laen. anda bebas mencapur syarikat pengiklanan yang anda ingin iklankan. adverlets tiada status ekslusif macam yang status geli-geli tu yer. next entry aku cerita pasal geli-geli nie apa kebaikan dan keburukannya. akan datang okey.
  5. Antara kebaikan yang korang x nampak ialah kurang persaigan dari segi perserta yang memasang iklan. biar uncle terangkan kenapa kurang persaingan. hampir 70% blogger menggunakan iklan dari syarikat nombor satu pengiklanan blog asia (data aku). so bila pengunjung datang ke blog anda. jenis iklan yang lebih menari berbanding yang disediakan oleh syarikat lain. dari situ anda mudah meningkatkan pendapatan berbanding nuffnang yang iklannya agak membosankan dan tidak menarik. hampir 60% paparan iklan nuffnang adalah iklan yang sama dan berunsurkan CPC. pada pandangan aku marketing nuffnang aku bagi 2 bintang sahaja
  6.  Iklan advertlets sentiasa available. kepada rakan blogger  yang aktif berblogwalking. pilihan adverlets adalah yang terbaik. kebarangkalian anda mendapat click adalah tinggi jika dibandingkan dengan nuffnang .Tetapi kepada  blogger baru. uncle sarankan cuba dulu nuffnang. knp kena cuba dulu nuffnang? next entry akan dibincangkan.
  7. Jika dibandingkan pendapatan adverlet dan nuffnang. pendapatan advertlets lebih laju. ini adalah fakta. uncle akan buktikan pada next post. kenapa byak sangat next post? ini adalah blog uncle yang ketiga dan yang terbaru. so paham2 la yer. 
  8. Antara kelebihan advertlets ialah korang tidak perlu mengisi borang survey, tapi ini juga satu keburukan sebenarnya kerana advertlets tidak dapat mengetahui demand semasa.
  9. jika impression blog anda tinggi lebih dari 500 impression. walaupun tanpa click adverlets bayar korang rm 0.10- 0.20 sahaja, korang yang dah lama bloging mesti tau kan pasal iklan jenis CPM nie bayar macam mana. Ada satu rahsia tentang adverlet nie,jika letak banner advertlets diatas untuk impression yang sama anda akan dibayar rm 0.40- 0.50 walaupun tanpa click. hebat bukan? Lebih hebat jika dibandingkan dengan iklan BEeee.
  10. Lagi satu kelebihan advertlet ialah page loading setiap iklan tidak mengambil masa yang lama. ini penting ke? jawapannya penting!!! kerana page loading yang lama akan menyebabkan pelawat anda bosan dan terus keluar dari page anda.



 



14 comments:

  1. pasang 2 iklan sekali tu... :)

    ReplyDelete
  2. salam uncle...


    terbukti berkesan n berbaloi2..ahakks.
    Earning AD lebih dari HB...

    ReplyDelete
  3. wahh..nei yg rase nak bertukar nei

    ReplyDelete
  4. nak tanya?? nuff n advertlert bleh dipaparkan skali ke??

    ReplyDelete
  5. nuff memang sangat lah lambat.
    dari customer service sampai lah ke earning.
    pernah try adverlets dulu,tapi traffic kureng lah uncle.susah gak lah,huhu.
    masih lagi bertatih2 lagi.

    ReplyDelete
  6. nuffnang memang boleh dipasang sekali dengan adverlet.. tetapi status geliterati anda akan hilang... tp jika pasang dua iklan. ada boleh pelbagaikan pendapatan anda that mean kebarangkalian korang mendapat click adalah tinggi...

    ReplyDelete
  7. for fendy: jika anda adalah kaki blog walking..anda patut pilih adverlet.. sila teliti kelebihannya diatas...

    ReplyDelete
  8. oh nice info....nnt sy nak cuba la yer. dah singgah blog uncle nih n follow dah pon.

    ReplyDelete
  9. Info yg menarik.. X tahu lah Adv ni lain dr nuf..

    ReplyDelete
  10. menarik la uncle...
    bg lg info mcm ne...nice..

    ReplyDelete
  11. Salam..

    Ustaz Love ada baca kat advertlets yang diorg pun tgh dlm proses membangunkan satu sistem mcm nuffnang.. maknanya, kalau ada blogger yg pasang iklan pesaing, maka rate dia akan dibayar rendah.. ahli premium (hanya pasang iklan dia je) akan dpt rate yg tinggi..

    Dengan trafik yg lembab, blog Ustaz Love baru dapat dlm RM2.70 sepanjang 2 minggu pasang iklan advertlets.. yg bestnya, dia tunjuk real traffic.. berbanding nuffnang yg cuma tunjuk earnings je.. tanpa tunjuk berapa sepatutnya kita dapat (berdasarkan click atau trafik utk iklan CPM) ;)

    ReplyDelete
  12. nak tunggu cash out nuffnang dulu baru fikir nak tukar ke tak .. hehee

    ReplyDelete
  13. Antara kebaikan yang korang x nampak ialah kurang persaigan dari segi perserta yang memasang iklan. biar uncle terangkan kenapa kurang persaingan. hampir 70% blogger Киев проститутки sexracom Наши добрые качества больше вредят нам в жизни, чем дурные мог превратиться в ночной вояж на такси или своем авто по дорогам и районам Дорогая, нежная, ласковая, милая и доступная леди, доставляю невероятное сексуальное удовольствие...

    ReplyDelete